Sayfalar

18 Mayıs 2010 Salı

KESME MANTI

KESME MANTI
Herkese selamlar,
Yöresel kesme mantimi sunmak istiyorum arkadaslar bugün sizlere.
Aslinda bu mantiyi hemen kesip pisirmek daha lezzetlidir ama zamandan tasarruf ve kis hazirligi olarak toptan kesip kurutuyoruz...
Sekil olarak eriste gibide olur ama bizim oralarda leblebi seklinde ve büyüklügünde kesilir...
Yine ölcü vermeden anlatiyorum kisi sayisina göre ayarlama size kaliyor...



***KESME MANTI***
MALZEMELER:
Kesme hamur,
Yogurt,
Sarimsak,
Salca,
Margarin,
Tuz,
Karabiber,
Kuru nane.
YAPILISI:
Mantilik kurutulmus hamurumuzu makarna gibi kaynamis tuzlu suda hasliyoruz ve süzüyoruz.
Biryandanda kabimiza sarimsaklarimizi ezip yogurtla karistiriyoruz.
Sarimsakli yogurdumuza hasladigimiz mantiliklarimizi ekleyip karistiriyoruz.
Ayrica bir tavada margarinimizi eritip,salcamizida sulandirip sos yapiyoruz.
Salcali sosomuzuda üstüne döktükten sonra,arzuya göre
karabiber ve kuru nane serpiyoruz,servis yapiyoruz...
AFiYET OLSUN...
YORUMLARINIZ iCiN TESEKKÜRLER...

2 yorum:

  1. ELİNE SAĞLIK AYTENCİM AMA BEN YAĞSIZ YERİNDEN ALAYIM:)) KESTİĞİN HAMURLARI DA GÖSTERSEYDİN YA

    YanıtlaSil
  2. selam arkadaşım türkiyeden memleket havası gönderiyorum bol iğde kokulu gerçi hollandada yeşillikmiş ama kıızm geçen yaz geldi 20 kaldı holllandada .çok beğenmiş orayı güzel bir memlket dedi ama yinede insnaın memlketi başka .bu sene tatile ne zaman geliyosunuz geçen yıl görüşemedik ankaralı blogcularla buluşmussunuz ama ben tatile çıkmışdım bu sene erken gelirseniz görüşürüz iyi akşamalarr

    YanıtlaSil